lördag, januari 28, 2012

Udda verklighet - Bra svensk urban fantasy

I högen med böcker som jag lånade från biblioteket låg Udda verklighet. Det är en urban fantasy skriven av Nene Ormes som utspelar sig i Malmö. Den handlar om Udda som hela sitt liv haft skrämmande drömmar och som upptäcker att hon drömmer sant. Jag ska inte gå in på handlingen mer än så, eftersom jag inte vill förstöra läsningen för er som ännu inte läst den.

Det börjar komma mer och mer svensk fantasy, vilket är väldigt kul. Udda verklighet hamnar i toppskiktet och jag rekommenderar den verkligen. Den är snabbläst, eftersom du dras med i handlingen och inte kan lägga ifrån dig boken. Dessutom gillar jag Udda som även om hon är rädd gör vad som krävs för att rädda sin vän. Jag väntar med spänning på nästa bok i serien!

Har du läst Udda verklighet? Vad tyckte du?

Författarens webbsida

Boken på bokus

Knuff recensioner

Inga kommentarer: