torsdag, april 19, 2012

Min konstnärsträff blev ett besök på Spira

Jag brukar försöka få till konstnärsträffar. Julia Cameron skriver mycket om det i sina böcker. Tanken är att göra något som du tycker är spännande och intressant bara för dig själv. På så sätt fyller man sinnet med bilder och intryck som du sedan har nytta av när du skriver. Hon rekommenderar att man gör det minst en gång i veckan, men det har jag aldrig lyckats få till... :-)

Idag var jag på rundvandring i Spira. Vilka fina lokaler! :-)
Verkar vara gott om övningsrum och annat så jag föreställde mig hur jag stod på scenen och övade tillsammans med andra musiker och på ett annat ställe tränade jag dans i ett övningsrum där ena väggen var täckt av en stor spegel och golvet var fjädrande. Det enda som var synd att vi inte fick se konstymateljén eller verkstaden där de gör rekvisitan eller gå in på scenen, men det kanske blir en annan gång. Kul och inspirerarande var det i vilket fall. :-)

Har du varit på någon konstnärsträff nyligen?

Inga kommentarer: