lördag, maj 05, 2012

Vem ska få berätta sin historia?

Som jag berättat innan har jag påbörjat del 2 av Diligentia. Den kommer på samma sätt som Kedjor känns bara när du rör dig berättas av flera olika personer. Däremot bli det inte riktigt samma personer som kommer till tals. Nu måste jag landa i vem som ska få lov att berätta sin historia. Vissa är självklara medan andra inte är det. Helst vill jag ju ha så att historien blir så mångbottnad som möjligt. Det finns ingen som gör något bara för elak. Varje människa är övertygad om att de gör rätt. Får de då inte komma till tals är det lätt att du inte uppfattar deras uppfattning. Samtidigt kan inte alla få komma till tals.

Jag tror i alla fall att jag landat i rätt personer, men vi får se när jag skriver vidare om jag får justera.

Hur väljer du vem som ska å beätta sin historia?

Inga kommentarer: