torsdag, oktober 11, 2012

Lite intryck från Kontrast 2012

Det var väldigt trevligt i Uppsala på Kontrast i helgen. Jag dök in på hotellet lagom till öppningen vid 15 och sedan var det ett i stort sett konstant pratande (förutom när rösten försvann... ;-) ) ända fram till det slutade vid halv fem på söndagen (tja, det fortsatte strängt taget lite längre... ;-) ). Jag träffade dels vänner och bekanta IRL som jag normalt sett bara träffar via facebook, twitter och bloggar som exempelvis Elin Holmerin, Peter Öberg, Katarina Wikholm och Perny. Det var också en hel del nya bekantskaper som exempelvis Stefan Hagel, Anna Blixt och alla frukostkamrater. Sen var det kul att se att det trots allt var många som kände igen min bok och jag träffade en bibliotekarie som just köpt hem Kedjor känns bara när du rör dig till sitt bibliotek. Jättekul! :-)

Det var också ett antal riktigt bra paneler som On writing och The body in science fiction. Befriande också att få chansen till riktiga nörddiskussioner som exempelvis hur rymdskeppet i Aniara kunde komma ur kurs pga en komet.

Sammanfattningsvis var det en riktigt kul upplevelse och det måste bli fler sf och fantasy kongresser för mig.

Har du varit på någon kongress någon gång? Hur tyckte du att det var?

Inga kommentarer: