tisdag, oktober 08, 2013

Packning av böcker, omslag och förberedelser inför morgondagens after work

Ägnade en stor del av kvällen igår åt att plocka undan och packa om böcker. Jag plockade ner en del av Kedjor känns bara när du rör dig och packade istället ner Förlora för att vinna i de plastbyttor jag använder för att ta med böcker i. Sen fanns det naturligtvis inte i arbetsrummet för kartongerna med böcker så det blev till att städa undan så jag fick in dem. Men nu är i alla fall det knåpet fixat... :-)

Idag har jag fått slutversionen av omslaget till Det är inte så lätt som du tror (fortsättningen på Kedjor känns bara när du rör dig). Det blir jättesnyggt! :-)

Jag kommer antagligen att göra om omslaget på Kedjor i samband med att del 2 i serien kommit ut. På det sättet kan de hålla samma stil.

Förutom det så förbereder jag mig inför morgondagen. (Litterär after work hos Hasse på sjökanten kl 18). Jag tror att det kommer att bli intressant när vi berättar hur vi gör kring allt från idén till den färdiga boken. Själv ska jag prata om arbetet med att få fram det första utkastet på berättelsen och sen kommer jag att prata om vad som behöver göras när berättelsen är klar. Jag har naturligtvis pratat flera gånger tidigare, men det här är första gången vi gör det gemensamt. Jag tror det blir intressant med dynamiken mellan oss tre och att deltagarna får höra att olika författare gör på olika sätt. Jag hoppas det blir fullt för då blir det fler tillfällen och jag har en lista på folk som ville gå men som inte kan just imorgon.

Har du tänkt gå imorgon?

Inga kommentarer: