måndag, januari 13, 2014

En värld får liv

Nu börjar världen för den nya berättelsen få liv. :-)
Jag har inte hunnit skriva så mycket i veckan, men idag har jag fått till ett antal tillfällen så jag t.o.m. Överskridit mitt dagsmål på tusen ord. (Missförstå mig inte. Jag ligger många tusen ord efter...)

Det kändes i vilket fall skönt att äntligen få tid att dyka ner i berättelsen igen. Jag har i veckan också tagit ett antal inspirationsbilder. En del av dem har jag upp på en av mina Pinterest anslagstavlor. På den kan jag titta för att få inspiration. Ett riktigt bra hjälpmedel... :-)

Arbetstiteln är Katt i förklädnad och det är en Urban fantasy som utspelar sig i Jönköping. Huvudpersonerna heter Nora och Robin (tack för hjälpen med namnen... :-) ) tanken är att den ska rikta sig till en äldre målgrupp än mina tidigare böcker. Vi får se hur det blir... ;-)

Vad tänker du på när du hör arbetstiteln Katt i förklädnad? Vilken typ av titlar gillar du?

1 kommentar:

Anonym sa...

Min första spontana tanke var barnböcker, men det rimmar ju inte riktigt med den något äldre målgruppen. Orsaken till barnbokskopplingen är nog att många barnböcker och barnprogram har med katter, som huvudkaraktär eller viktig biroll, men så här efter ytterligare tankeverksamhet så hittar jag ingen direkt koppling mellan barnbok och förklädnad, så det var nog främst ordet katt som gjorde barnbokskopplingen.

// Madde