fredag, januari 03, 2014

Johannapannan funderar har recenserat Förlora för att vinna


Johannapannan funderar har recenserat Förlora för att vinna :-)

Hela recensionen finns här.

Det här är en fantasybok och jag är kluven till vad jag tycker och känner. Jag är inte någon fantasy-tjej egentligen, så det här med att föreställa mig rymdvarelser som ändrar skepnad likt fjärilar, rymdvareler med linjer runt kroppen, linjer som kan skifta färg, det är inte riktigt min bit kaka om man så säger. Dock kan jag inte låta bli att fnissa lite åt att jag ser Vailanerna ungefär som de där maskarna som finns i sandbanorna i Super Mario-spelen och det är nog inte riktigt så de ser ut de kära rymdinvånarna.
Det här är iaf en klar ungdomsbok även om det faktiskt rör ganska vuxna och krångliga diplomatiska problem. Den är inte helt enkel på det viset. Dock tycker jag att den blev mer spännande på slutet och när man väl inser hur allt hänger samman då inser man att det är ungefär samma drivkraft som gör att inte Jorden är full av happy people som alla en lika stor del av jordens tillgångar och resurser… Klart ok att läsa!

Har du läst Förlora för att vinna?

Inga kommentarer: