måndag, augusti 25, 2014

Fullt ös

Jag har varit lite frånvarande här på bloggen den senaste tiden. Det har varit mycket på gång hemma samtidigt som det är många skrivprojekt i gång. Dessutom har jag provläst ett antal böcker åt författarkollegor och lämnat synpunkter. Allt väldigt skoj, men det gör det lite svårt att hinna med att blogga också.

Några exempel på vad jag sysslar med för närvarande:

  • Publicera mina böcker via Amazon (Det är inte så lätt som du tror, Förlora för att vinna och Hästar på vift är inte publicerade ännu)
  • Slutredigering av Tuppfjät och rövarsprång
  • Tar fram omslag till Tuppfjät och rövarsprång tillsammans med illustratör
  • Redigera novellen Peligro utifrån provläsarnas kommentarer
  • Skriver novell tillsammans med Oskar Källner
  • Ska påbörja ett annat gemensamt projekt med en annan författarkollega
  • Börja skriva på tredje delen i Diligentia-serien
  • Skriva pilotnovell i en tänkt novellserie
  • Förbereda release av annan författarkollegas bok
  • Slutföra provläsningen av ytterligare en annan författarkollegas bok
Känns som en hel del...    ;-)

Du har väl inte missat att du kan vinna Kedjor känns bara när du rör dig och Eldbunden som är första boken i en väldigt bra fantasy-serie av Ylva Lee Lindell? Kolla in tävlingsinlägget!


2 kommentarer:

Jenny H sa...

Så kul att se att du håller på med så mycket samtidigt. Jag kanske inte heller ska vara för rädd för att ha igång flera projekt på samma gång. Tycker du att det är bra att jobba så? Jag har på senaste tiden tagit ett i taget och om jag fastnar i projektet ifråga blir det väldigt mycket stiltje istället.

Eva Holmquist sa...

Kan bli lite för mycket parallellt och svårt att fokusera ibland, men fördelen är att när det är väntan i ett projekt kan jag jobba vidare med ett annat... :-)
Kram Eva