lördag, november 08, 2014

Fortsättning på NaNoWriMo

Har tyvärr kommit efter redan nu i början, vilket gör utmaningen lite tuffare... Det är annorlunda den här gången. De två gånger jag deltagit tidigare så har jag skrivit på böcker som är de första i en serie. Nu skriver jag på tredje boken i en serie och även om jag just läst om andra boken så är det många detaljer jag behöver kolla upp. Det stannar upp takten på skrivandet avsevärt. Nu har jag landat i att istället för att kolla upp varje detalj så skriver jag en notering om art jag ska kolla en viss sak. Det är ändå vissa saker som jag måste kolla upp när jag skriver, men det blir iallafall mindre stopp. En annan sak är att jag introducerar flera nya personer och då måste jag hitta på namn och utveckla deras karaktärer. De andra gångerna har de viktigaste personerna varit identifierade innan jag började skriva och både de och världen har varit utvecklade innan. Nu när både värld och personer finns sen tidigare har jag lagt mindre tid i förberedande arbete. Nu när jag börjat skriva inser jag att jag borde utvecklat de nya personerna mer. Att göra det nu innebär också att skrivandet tar längre tid. Intressant hur det kan skilja sig...

Deltar du i NaNoWriMo? Hur går det i då fall?

Inga kommentarer: