lördag, oktober 12, 2013

Förberedelse inför Fantastika panel


Som jag skrivit tidigare så ska jag vara med i en panel på Fantastika. Du hittar hela programmet här.

Min panel är klockan 19 på lördagen 19 oktober och det kommer att handla om Fantasy och sf för ungdomar. YA eller ungdomslitteratur har vuxit kraftigt det senaste decenniet, och många erkända författare har valt att skriva för ungdomar. Är det lättare att skriva fantastik för ungdomar än för vuxna? Respekteras ungdomsfantastik mer än vuxenfantastik?

Det ska bli väldigt spännande eftersom det är första gången som jag deltar i en panel! :-)


Nu sitter jag och förbereder mig. Jag vet vad jag tycker och tänker, men jag behöver fundera över det. Det skulle vara jätteintressant att veta dina tankar?

Så…

Ser du att ungdomsfantastik respekteras mer än vuxenfantastik?
Uppskattar ungdomar fantastik mer än vad vuxna gör eller har åldern ingen betydelse?
Vad tycker och tror du?

Inga kommentarer: