måndag, januari 29, 2007

Misslyckad reklamkampanj

På nyheterna idag berättade de om en kampanj i Vitryssland där det bland annat ingick nyhetsinslag om vitvaror producerade i Vitryssland. När de intervjuade nyhetschefen förklarade han att de gjorde det för att visa folk i Vitryssland att dessa vitvaror var lika bra, men billigare än utländska märken. Han fick då frågan om han inte trodde att folket i Vitryssland köpte det billigaste märket. Hans svar fick mig att hoppa till.
”Nej”, svarade han. ”Jag har själv en XXX (märke som inte är från Vitryssland) för jag tror att de håller bättre kvalitet.”

Så efter att på internationell radio förklarat att de genomför kampanjen för att visa folket i Vitryssland att produkterna håller lika hög kvalitet fast de är billigare går han vidare och talar om produkterna inte alls håller lika hög kvalitet utan egentligen är sämre.

Tror du att den kampanjen har någon som helst förutsättning att lyckas?

Inga kommentarer: