torsdag, april 24, 2008

Första samtalet

Första samtalet är rätt viktigt och det föll i den senaste omskrivningen av specialarbetet. Jag hade experimenterat med att ha en ton som skiljde sig väldigt mycket från flickans ton och det blev lite väl stor skillnad för det lät som delar ur två olika böcker. Jag har skrivit om pojkens delar helt och hållet och tycker att resultatet blev bra. Det var bara det med omskrivningen kan jag inte ha kvar det första samtal som jag hade tidigare så nu måste jag komma på ett nytt. För tillfället står de och stirrar på varandra, häpna över att finna en annan person ute i skogen mitt i natten, men där kan de ju inte stå i evighet. Känns också som om den delen bör vara med när jag skickar till lektören...

Ska ut och köra bil igen. Förhoppningsvis löser den här bilturen problemet lika lätt som förra bilturen läste kedjeproblemet...

Inga kommentarer: