fredag, maj 29, 2009

Det går framåt...

...med Längst ute på piren. Den börjar forma sig nu kring vad den ska handla om (ja forma sig, det går inte trycka in en handling). Det är på sätt och vis skönt med flödesskrivandefasen för det är bara att skriva på, men också otäckt för jag vet inte om det kommer att bli något vettigt...
Fick kommentar på kapitel 1 om att tempot var ojämnt, men med tanke på att den inte är bearbetad så är det knappast förvånande. Har också en del scener (finns inte med på kapitel 1) som är en enda lång monolog, vilket troligen är dödstråkigt att läsa men jag har en idé om hur jag genom att föra in en person till (som redan finns i persongalleriet) kan få liv i den scenen. Mycket av det arbetet gör jag inte förrän senare. Nu ska jag bara få ur mig det. Det är spännande i vilket fall för det här är en typ av bok jag aldrig skrivet (utom möjligtvis småstycken som kunde vara delar ur en sådan bok, men det räknas inte... ;-) )

Inga kommentarer: