lördag, juli 11, 2009

Kulturfyran: sommarläsningen och sommarlyssningen

1. Vad läser du just nu?
Känns som jag alltid är mellan böcker. Har så svårt att släppa dem när jag väl börjat. Har just avslutat Låt den rätte komma in. Den var faktiskt riktigt bra så har ni inte läst den så gör det.
Seden läser jag Doktor Glas, men det blir många böcker emellan för jag tycker ärligt talat att den är ganska tråkig.

2. Vilken är nästa bok du ska läsa?
Har tänkt läsa Snabba Cash. Det är så många som pratat om den även om jag inte är jättesugen för jag läste någon som tyckte språket var jobbigt och jag föredrar när det flyter så att det inte stör även om jag kan förstå de författare som vill experimentera så blir resultatet sällan läsvärt.

3 Vilken låt lyssnar du mest på nu?
Faktiskt inte någon. Vår stereo har krånglat och sedan spelar K piano väldigt mycket så det blir att jag lyssnar på det han spelar alternativt det som någon annan i familjen sätter på.

4. Har du sett någon film i sommar?
Såg Marley och jag när den gick på bio. Annars blir den mesta filmen på TV/dvd. Där följer vi kommisarie Morse filmerna. Såg också Cyankalium och champagne häromkvällen. Morden i Midsomer filmerna ser vi också. Och i början av sommaren såg vi Att göra en pudel, men den var så där.

Vill du också svara på Kulturfyran? Läs mer på http://kulturbloggen.com/?p=10880.

Inga kommentarer: