lördag, mars 06, 2010

Begeistrad...

Jag har blivit begeistrad av podcasts! Tänk att jag inte insett hur suveränt det är förrän nu. Fått en ny telefon på jobbet där det finns möjlighet att ladda ner podcast i telefonen och jag laddade ner några stycken som verkade intressanta. Så under tågresan upp till Stockholm satt jag och lyssnade på Vetenskapsradion Historia, Forum och Lyssnarens guide till galaxen och blev helt begeistrad. Tänk att under en halvtimme få så många inspirationskällor. Jag hörde om hur saltet att utvunnits under järnåldern och hur det påverkade marken ända fram till nu, hur produktionen av saltpeter gick till och sannolikheten för att det finns annat liv i universum. Nu har jag laddat ner ännu fler magasin så istället för att lyssna på musik vid längfärder blir det podcasts. Jag tror alla som skriver har behov av inspiration och nya infallsvinklar. Podcasts är suveränt för det!

Inga kommentarer: