måndag, januari 02, 2012

Vad vill du jag ska skriva om?

Som jag skrev för ett tag sedan har jag funderat på att skriva så kallad flash fiction. Som jag skrev i ett tidigare inlägg:
Flash fiction är korta berättelser som ligger mellan 300 och 1000 ord. Det börjar bli riktigt stort i USA där de också har tidskrifter som enbart ger ut den här typen av berättelser. En fördel med det relativt korta formatet är att det passar bra på webben. Det finns speciella inriktningar där du t.ex. ska skriva exakt ett visst antal ord.

För att göra en rolig grej av det hela har jag bestämt mig för att låta dig bestämma vad jag ska skriva om. I högermarginalen finns ett antal olika alternativ om vad min nästa flash fiction ska handla om. det alternativ som vunnit efter att omröstningen är stängd skriver jag om. Resultatet publicerar jag här på bloggen.

Så passa på att rösta så får vi se vad det blir...    :-)

Inga kommentarer: