tisdag, juni 19, 2012

1000 ord per dag som mål

Har satt som mål att skriva 1000 ord per dag på Det är inte så lätt som du tror som är andra delen i serien om Diigentia (första delen är Kedjor känns bara när du rör dig). Uppfyller jag det borde jag nå målet att vara klart med första versionen (den som jag flödesskriver) klar till 1 juli. då kan jag börja redigera den 1 augusti (måste ligga till sig innan jag börjar redigera... ;-) )det känns som ett bra mål med tanke på att jag har flera läsare av Kedjor som ivrigt väntar på del 2 i serien. Redigeringen kommer ju också att ta ett tag. Första versionen behöver mycket jobb innan det är dags för testläsare.

Hur har det gått med målet? Tja... Jag hamnade rejält efter så jag har fått kämpa för att skriva ikapp. Nu börjar det släppa så det inte går lika trögt längre... :-)
Jag ligger fortfarande 1500 ord efter, men om jag skriver  1150 ord per dag resten av tiden så kommer jag att nå målet. :-)

Håll tummarna att det ska funka (och att uppskattad ordmängd stämmer på ett ungefär... ;- )

Har du något mål med ditt skrivande? Hur går det i så fall?

2 kommentarer:

Kristina Svensson sa...

Jag (vi) har ett mål: bokmässan! Då ska "Förverkliga din bokdröm" vara klar. Idag har vi bläddrat i kalendern och fått lätt panik! Men det ska nog gå, det gäller bara sluta redigera och börja korrekturläsa i tid.

Lycka till med tvåan!

Eva Holmquist sa...

Tack! :-)
Och lycka till med ert mål! Det ska bli spännande att se den när den blir färdig... :-)