fredag, juni 22, 2012

Närmar mig slutet

Jag närmar mig slutet på första versionen av Det är inte så lätt som du tror med stormsteg. Det börjar bli spännande, vilket kanske låter konstigt när det är jag som skriver den... ;-)
Men jag vet lite grann om vart jag kommer att landa, men inte detaljerna och vägen dit, vilket gör att det blir spännande nu när tempot och spänningen stegras. Det känns som om den här boken kommer att bli mörkare än den förra, men vi får se när jag läser igenom hela första versionen i början av augusti. Det är först då jag ser vilka ändringa som behöver göras för att det ska bli den berättelse som jag vill. Det är också först då som jag verkligen inser vad den handlar om på ett djupare plan.

Första versionen kommer ingen annan att få se. Den är bara till för mig. Det brukar bli rejäla omarbeten efter det. Det är inför version två som de stora strukturella ändringarna sker. Version 2 sedan är den som förstaläsarna får läsa och ge kommentarer på. Vi får se vad de tycker om den här... :-)

Har du också en första version som ingen annan får se eller är din såpass välarbetat så att du låter andra läsa den?

Inga kommentarer: