lördag, september 01, 2012

Tre noveller men inga dikter

Igår skickade jag iväg två noveller till fantastiknovelltävlingen och en till Catahyas antologi. Däremot skickag jag inga dikter till Blå Blixt. Jag är helt enkelt inte tillräckligt nöjd med de nyskrivna dikter som jag har. Då känns det inte kul att skicka iväg dem så jag bestämde mig för att avstå. När det gäller noveller hade jag två idéer som aldrig blev färdigskrivna (hoppas jag trots allt kan få dem nedplitade) och en novell som var i stort sett färdigskriven (saknar lite i slutet). De två första hade varit klockrena för både fantastik och catahya. Den sista var jag tveksam till. Den är skräck, men kändes ändå som den låg i gränslandet till vad som rymdes inom temat.

Har du skickat in något?

2 kommentarer:

Jenny H sa...

Jag var för sent ute, så det blev ingenting inskickat för mig, men jag önskar dig lycka till! Vad är Blå blixt för en tävling?

Eva Holmquist sa...

Tack Jenny! :-)
Det är Brombergs diktantologi där de letar efter nya röster. De hade en tävling förra året och nu hade de en i år med. Jag skickade in förra året, men då kom jag inte med och i år skickade jag inte in för jag hade inget nyskrivet som jag var nöjd med.
/Eva