fredag, mars 01, 2013

Spännande eller inte?

Ikväll tittade vi på ett inspelat avsnitt av Game of Thrones och till min förvåning tyckte M att det var långsamt, inte ett dugg spännande och inget hände. Samtidigt tyckte jag att det var både spännande och mycket action. Fascinerande att två personer som ser exakt samma sak kan ha så olika åsikter... :-)

Det fick mig att fundera på vad som gör att något är spännande. Det varierar helt klart vad olika personer tycker är spännande. Jag vill ha personer som jag bryr mig om för att jag ska tycka det är spännande. Sen kan intriger och den maktkamp som förekommer i Game of Thrones för min del vara precis lika spännande som renodlade actionscener. Faktum är att alltför långa slagsmålscener och biljakter får mig att bli uttråkad. Tänk Matrix film 2 så förstår ni vad jag menar. När vi diskuterade GoT framkom det att M tyckte att de bara pratade hela tiden. Hennes uppfattning kan ha påverkats av att hon inte sett nästan något av säsong 1 och kommer in nu i säsong 2 medan jag har sett samtliga avsnitt... ;-)

I vilket fall är det intressant att fundera över. Hur mycket action behöver det vara för att du ska tycka att det är spännande? Vad krävs för att du ska uppleva något som spännande?

Inga kommentarer: