torsdag, februari 28, 2013

Missa inte bokmässan Andra världar 23 - 24 mars!


Andra världar är en spännande bokmässa som ni absolut inte får missa! Idag är det dessutom Silverdagen så du kan skaffa 1-dagarspasset med 20% rabatt, se mer information här. Initiativtagare är Anna Vintersvärd som är ett under av engagemang och gjort ett fantastiskt jobb med att förverkliga idén om en bokmässa i Mullsjö. Jag bad henne titta in på bloggen och berätta mer så här kommer Anna... :-)


Jag vill först passa på att tacka Eva som bjöd in mig att gästblogga! Vi känner varandra genom både nätet och gemensamma skrivarvänner i den fysiska världen, men för er andra kan jag börja med att presentera mig: förutom att skriva fantasy studerar jag till affärsjurist och numera driver jag dessutom evenemangsföretaget Andra Världar som anordnar bokmässan Andra Världar 2013. Det är denna bokmässa jag ska berätta mer om, men eftersom Eva är en av utställarna vet jag att hon redan tidigare bloggat om vad, när och var det är, så jag pratar mer om varför. Varför ni absolut inte vill missa Andra Världar 2013!
Givetvis vill ni komma hit och träffa Eva, fråga mer om vad som är på gång i skrivarverkstaden och prata om allt från författarskap till hur man bygger upp en annan värld eller mässmonter. Självklart vill ni passa på att köpa böckerna av Eva personligen och få dem signerade när hon inte kan försöka ”smita undan” (bokmässan är öppen mellan 10-19 på lördagen och 10-17 på söndagen, så det finns gott om tid att skriva sitt namn och en hälsning!).
Dessutom finns det (hittills) 16 andra utställare på plats och ytterligare en handfull författare som skickar sina böcker. Det innebär ett 20-tal personer som allihop har skapat andra världar som de bjuder in er att besöka. De är alla ovärderliga både för Andra Världar 2013 och för mig som arrangör, men hur mycket kan de komma att betyda för er som besökare? Det kan utan tvekan komma att bli minst lika mycket! För kanske finns nästa stora favoritförfattare bland dessa utställare eller vilka drömmar kan just du våga förverkliga efter en helg eller bara en heldag med så många inspiratörer?
Andra Världar 2013 bjuder också på ett program som bland annat innehåller en gästföreläsare från Sagomuseet i Ljungby, föredrag om fantasy och en litteraturintresserad buktalardocka, musik, samtal om marknadsföring och om hur man genomdriver ett till synes omöjligt skrivprojekt. Det finns alltså massor att lära sig, prata om eller bara njuta av!  Till detta kommer ett par stående moment i form av en skrivarstuga och något som vi rätt och slätt valt att kalla 42 eftersom det ska ge svar på allt (som har med berättandet och anknytande områden att göra). Dessutom utgör Andra Världar 2013 startskottet för ett nytt och än så länge hemligt projekt med starka kopplingar till steampunk.
När Sägnernas Hus slår upp dörrarna den 23 mars och välkomnar oss alla till Andra Världar 2013 är det inte bara en unik miljö och flera av våra förfäders väsen ur folktron och möjligheten att gå en guidad tur som väntar där innanför. Det är också ett bevis för att man inte behöver ta sig till storstäderna för att ”vara med”. Tillsammans bygger vi ett eget forum för skapare och slukare av skräck, fantasy och science fiction och visar att det inte behöver vara svårare att ta sig in i andra världar än det är att åka mellan Stockholm, Göteborg eller Malmö.
Den här bokmässan är viktig. För Andra Världar 2013 är bokmässan som tar dig till andra världar – där drömmar blir verklighet.

Inga kommentarer: