söndag, oktober 12, 2014

I år ska jag delta i NaNoWriMo igen


Jag har deltagit i NaNoWriMo (National Novel Writing Month) två gånger. Tävlingen (och du tävlar bara mot dig själv så alla som uppnår målet vinner) går ut på att skriva 50 000 ord under november månad. Det måste vara något nytt som du skriver och det är mängden ord som räknas. Det är ett utmärkt hjälpmedel för att tvinga dig själv att skriva första utkastet utan att redigera. Jag var med 2010 och påbörjade då första utkastet på det som sen blev "Förlora för att vinna". 
Eftersom den är dubbelt så lång som de 50 000 ord som ingår i NaNoWriMo så fortsatte jag skriva tills jag hade första utkastet klart. 

När jag deltog 2011 skrev jag första utkastet till den ungdomsfantasy som kommer ut senare i år, "Attentaten i Gallus". Här skrev jag om när jag startade och här skrev jag när jag lyckades nå målet.

I år kommer jag att skriva första utkastet till tredje delen om ungdomarna ombord på rymdskeppet Diligentia. Det ska bli riktigt spännande att se vad som händer... :-)

Har du hört talas om NaNoWriMo tidigare? Har du tänkt delta?
Om du tänkt delta så kan du hitta råd kring hur du lyckas bli en NaNoWriMo-vinnare i det här inlägget... :-) Lycka till!

Håll tummarna för mig också!


2 kommentarer:

Disa sa...

Jag tänkte delta i NaNoWriMo. För mig är det andra gången, men den första hann jag knappt börja då livet kom i vägen. Denna gång hoppas jag att det ska gå bättre.

Eva Holmquist sa...

Kul att du också deltar... :-)
Lycka till!
Kram Eva