torsdag, september 04, 2008

Stockholmsbesök

Nyss återkommen från ett besök i svenska huvudstaden. Hade hotell väldigt centralt. Någon minuts gångväg till där kursen var (en mycket bra kurs för övrigt). Och bara fem minuters gångväg till gamla stan. Det var nästan att jag fick lust att börja skriva böcker som utspelar sig där när munkklostret fanns där (läser om hela Cadfael-serien för tillfället), men inser att jag definitivt inte kan tillräckligt för att gå iland med det. Dessutom är jag inte säker på att lusten skulle finnas kvar så länge utan nära till en miljö som drar tankarna dit.
En av kvällarna gick jag dit och åt på en underbar italiensk restaurang som hette Agaton. Där satt jag sedan och åt grillad lax, med scampi-spett och languine smuttade på ett glas vitt vin och skrev de sista scenerna till Magiker. Fick en känsla av att servitörerna tyckte jag var en knepig figur, men vad bryr jag mig om det... ;-)
Tillbaka på hotellrummet skrev jag klart förstamanuset så nu är det äntligen klart. Hur mycket redigering som återstår vågar jag dock inte sia om. Nu glädjer jag mig åt den här milstolpen istället.

Inga kommentarer: