måndag, april 05, 2010

Novellsamling

Har skrivit en hel mängd noveller i mina dar, men aldrig tidigare samlat dem i en novellsamling. Det är inte helt lätt har jag upptäckt (om man inte bara slumpvis ska lägga ihop ett antal av sina skrivna noveller utan tanke). Det ska ju helst var variation, d.v.s novellerna ska inte vara för lika, olika långa och helst göra helheten till större än summan av delarna. Samtidigt ska det ju finnas en genomgående tråd eller ett tema så att det känns som om de hör ihop. Hmm... Inte lätt...
Sedan har vi det här med ordningen också som inte heller är någon helt enkel nöt att knäcka...
Jag får se lite vad för kommentarer jag får på samlingen jag lagt upp på kapitel1 (gå gärna in på www.kapitel1.se/eva-holmquist/nar-nu-blivit-da och läs. Kommentera kan ni göra på min blogg eller sidan med novellsamlingen) och sedan får jag justera så kanske det blir bra så småningom.

Inga kommentarer: