lördag, december 18, 2010

NaNoWriMo romanen

Berättelsen jag påbörjade under NaNoWriMo är fortfarande spännande. Den har inte kommit i mål ännu och jag misstänker att den kommer landa på c:a 100 000 ord, vilket är mycket mer än någon av de andra böcker som jag skrivit. För tillfället är jag uppe i mer än 60 000 ord och takten är något mindre än under november. Det är svårt att hitta tiden för att skriva, men när jag väl sätter mig strömmar orden. Jag har ännu så länge ingen aning om hur det ska sluta, vilket är spännande. Misstänker att jag får skriva om stora delar när väl helheten är klar, men det är mycket mer spännande att skriva så här. När jag har gjort alltför detaljerad outlines (och även då är de inte särskilt detaljerad) har jag en viss tendens att bli uttråkad av berättelsen. Det här sättet att skriva när jag skippar redigeringen i första draften känns som det passar mig bra. Vi får väl se hur resultatet blir... ;-)

Inga kommentarer: