söndag, januari 30, 2011

Räkna det positiva

Vissa dagar känns det som om jag inte uppnått något överhuvudtaget med mitt skrivande. Idag när tanken kom tänkte jag ett steg till...
Det är väldigt lätt att glömma bort det som faktiskt blivit för att du är så fokuserad på vad som ännu inte blivit. Du fokuserar på den bok som ännu inte hittat en förläggare istället för att glädja dig åt boken, novellen, dikten, essän som faktiskt blivit publicerad.

Ibland är det bra att gå tillbaka och lista det som blivit för att inte förlora hoppet och viljan att arbeta vidare. Så ta ett block och bläddra fram till en blank sida eller starta ett nytt dokument och skriv överst Vad jag uppnått!
Lista sedan allt du uppnått och gläd dig åt hur långt du kommit.

Här kommer min lista:
- Två dikter publicerade som Veckans dikt
- En novell i finalen i en novelltävling (vann en trisslott... ;-) )
- En faktaartikel publicerad i tidning
- En essä om skrivande publicerad i Skriv boken!
- Två SMS-noveller publicerad i boken Mess is more
- Vunnit veckans mening
- Hästar på vift publicerad förlaget HLT
- En novell publicerad på eStory.se

När jag tänker efter är det inte så dåligt och långt mer än när jag först började skriva på allvar för att bli publicerad... :-)

Inga kommentarer: