onsdag, februari 16, 2011

Återigen väntan...

Har skickat iväg DSL, dvs Magiker till ett antal förlag och nu är det bara att vänta och vänta och vänta...
Och jag vet att jag absolut inte kan vänta något svar på flera månader, men bara det faktum att jag skickat iväg manuset gör att jag ändå väntar.

Jag har nog också något av rekord i hur lång tid jag fått vänta på svar. Tidigare var mitt rekord sju månader (trevligt skrivet men... dvs nej tack). Nu är mitt nya rekord över ett år (inget svar ännu). Kortaste tiden jag väntat var nog två månader. Mer än tre månader är det normala.
Jag hoppas naturligtvis att det betyder att de varit intresserade... ;-)
Men det kanske bara beror på att det försvunnit bland alla andra manus för enligt vad jag hört får alla förlag enorma mängder med manus.

Så nu försöker jag ha tålamod och inrikta mig på annat under tiden.
Vailao eller Förlora för att vinna vilar fortfarande, men jag har börjat arbeta med Längst ut på piren igen. Den är hittills skriven i korta stycken som är utplacerade lite varstans i boken, men jag försöker hitta luckorna och flödesskriva dem.

Inga kommentarer: