söndag, februari 13, 2011

Jakt efter förlag

DSL (magiker) är klar att skicka ut igen så nu är jag på jakt efter lämpliga förlag. Jag har insett att det finns många som bara ger ut vuxenlitteratur (inge bra med tanke på att DSL är en ungdomsbok) eller inte tar emot debutanter över huvud taget. Flera förlag finns som enbart ger ut sina egna böcker, vilket känns lite märkligt...

Jag hittar i alla fall ett antal som jag kan tänka mig att skicka boken till. Ett första utkast på baksidetext:
Lewis är helt övertygad om att han är den ende magikern i hela världen i en tid då all magi straffas med döden. Det enda han orkar bekymra sig om är att dölja vem han är för att inte råka värre ut än han redan gjort. En dag då han förvirrar sig från sina vanliga vägar förändras allt. Han hittar inte bara andra magiker utan även vänner. Innan Lewis hinner hämta andan upptäcker han att mr Falcon är på jakt efter den slutliga lösningen för att förgöra alla magiker och han kastas in i en virvel av händelser för att inte bara rädda sitt liv utan också kunna behålla de enda vänner han någonsin haft.

Håll tummarna för att den hittar ett förlag som vill ge ut den... :-)

2 kommentarer:

Desirée sa...

Lycka till :D

Eva Holmquist sa...

Tack! :-)