lördag, oktober 15, 2011

NaNoWriMo 2011

Nu har jag lagt upp arbetstitel och en kort beskrivning av nya boken på NaNoWriMos hemsida så nu är jag redo inför 1 november... :-)

För er som deltar kan ni hitta mig som Tröst för ett knytt.

Förra året blev väldigt bra och jag fick skrivit halva första draften av Förlora för att vinna. Idag har jag tänkt skriva nya boken med arbetstitel Fienden i mörkret.

Kort beskrivning av innehållet:
En morgon vaknar Matilda upp i en värld där människorna lever som slavar åt Autruche. Samtidigt får kapten Fiesko i Autruche flygvapen inte det uppdrag han hoppats på med att få bukt med slavarnas motståndsrörelse och stoppa terroristattackerna. Istället ska han ta reda på vad som hänt med de slavar som försvunnit. Konflikten mellan människor och Autruche förvärras snabbt medan Matilda kämpar för att lyckas ta sig hem. Under tiden försvinner fler människor och det blir alltmer uppenbart att den verkliga fienden är någon helt annan.

För tillfället jobbar jag med att renskriva bakgrunden som f.n. är nedskrivet i en anteckningsbok med en handstil som inte är helt lätt att tolka. Mycket av det är skrivet när jag satt i en campingstol på campingen på O-ringen så jag skyller handstilen på det (även om resten faktiskt är lika hemskt... ;-) ).

Om du inte hört talas om NaNoWriMo (National Novel Writing Month) tidigare så är det kortfattat frågan om att under november månad skriva 50 000 ord på en berättelse. Det finns inget krav på kvalitet och om du lyckas får du bilder som du kan använda för att visa att du lyckats. Som sagt var deltog jag förra året och skrev då bloggposter om äventyret, se Jag ska delta i NaNoWriMo, På väg mot NaNoWriMo , Vinnare i NaNoWriMo och NaNoWriMo romanen.

Ska du delta i år?

Lycka till alla andra som tänkt delta! :-)

4 kommentarer:

Jenny H sa...

Vad kul att du också deltar! Jag har varit med några år, vann förra året, ska delta i år igen, har jag tänkt.

Hanna Lans sa...

Jag ska delta! Första året för mig. Du hittar mig under namnet Morran. :)

Andrea sa...

Lycka till! Jag deltog för två år sedan, det gick åt skogen, men men (gjorde däremot nåt som hette JanNoWriMo ett par år tidigare med bättre resultat). Jag är INTE med i år men kanske nästa.

Eva Holmquist sa...

Kul att vi är flera! :-)
Lycka till allihop! :-)
@Andrea Vi kanske ses nästa år
MvH Eva