fredag, februari 24, 2012

Bit efter bit faller på plats

Den här veckan har jag varit en smula frånvarande här på bloggen och istället fokuserat väldigt mycket på Kedjor känns bara när du rör dig. Första sättningen av inlagan blev klar förra veckan och jag, A och B har korrekturläst fram och tillbaka för att hitta det som vi kan ha missat innan så boken blir så bra som möjligt. Våra synpunkter har jag sedan sammanställt och skickat till H som gör layouten. För att göra det riktigt tydligt vad som skulle ändras har jag ändrat i originalmanuset med spåra ändringar och lagt en kommentar vid varje ändring om vilke sida ändringen gäller i inlagan. Sedan har jag också i ett excelblad fört en korsreferens över varje ändring med sida i word och sida i inlaga så det ska vara lätt att hitta. Förhoppningsvis blir hon inte alldeles förvirrad...    ;-)
Hur har du gjort när du markerat korrekturändringar i inlagan?

Sedan har stjärnan de är på väg till ändrats från Proxima Centauri till Alpha Centauri för att fungera med fortsättningen. För det är nu bestämt. Det blir en fortsättning... :-)

Jag har också fått ett första utkast på omslaget. Väldigt spännande! :-)
Jag gillar verkligen känslan i omslaget.

Så bit för bit faller på plats och snart blir det dags för marknadsföring... :-)
Jag och Desirée kommer att samarbeta kring marknadsföringen och det blir också spännande...

 En spännande tid med andra ord   :-)

Har du något spännande på gång?

Inga kommentarer: