fredag, juni 08, 2012

Hungerspelen och entusiastiska läsare

Har börjat läsa Hungerspelen. Eller börjat ska jag kanske inte säga för jag har no hunnit tom halva andra boken. Det är en fantastiskt bra bok (eller böcker... ;-) )! Jag läser trilogin som är inbunden som en bok och det gör det lite svårt...
Hittills tycker jag att ettan var bättre än tvåan, men jag har som sagt inte läst hela. Jag började läsa i förrgår så det är väl ett teckenpå att jag hr svårt att lägga ifrån mig boken. Misstänker att hela trilogin är slutläst innan helgen är slut. Det är alltid tveeggat det där. En riktigt bra bok vill jag ska räcka riktigt länge samtidigt kan jag inte lägga den ifrån mig så den blir utläst i expressfart och sen är jag ledsen för att den är slut.
Har du läst Hungerspelen? Tyckte du lika bra om den som jag?

Hungerspelen på bokus och adlibris.

Lika entusiastisk som jag är över Hungerspelen var A idag när hon skulle berätta om Kedjor känns bara när du rör dig. Hon hade sträckläst den utan möjlighet att sluta. Precis så som du som författare vill att läsarna ska tycka om boken... :-) Hon väntade otåligt på forsättningen sa hon. Nu skulle hon få sonen att läsa den. Vi får se vad han tycker om den. Det är kul det där när du får läsarnas respons på det du jobbat så länge med och extra kul när de är så entusiastiska... :-) Hittills är ett stort antal av de som läst boken entusiastiska, sedan finns de som tycker den är väldigt bra och slutligen de som tycker den är bra. Känns som mycket bra respons :-)

Med flera som otåligt väntar på fortsättningen är det ju också bäst att jag skriver på... :-)

Inga kommentarer: