fredag, juli 20, 2012

Bibliotek - en fantastisk resurs

Var på biblioteket igår och lånade böcker. Den här gången blev det flera av Kelley Armstrongs böcker. En författare som jag hittade genom hyllorna på bibliotekn. Det är en fantastisk känsla att gå runt bland hyllorna och läsa omslag och annat och se vad som verkar intressant. Bokhandlare brukar inte vara så förtjusta om man gör likadant där... ;-)

Jag läser alldeles för mycket för att kunna köpa alla böcker som jag vill läsa. Dessutom har jag upptäckt att jag faktiskt kan ge inköpsförslag till biblioteket om jag inte hittar den boken som jag vill läsa och om jag har tur köper de då in den så jag kan låna. Fantastisk service! :-)

Har inte utnyttjat det ännu, men jag ska börja göra det för det kommer ut mycket böcker som jag vill läsa och som sagt kan jag inrte köpa dem alla.

Brukar du gå på biblioteket? Letar du efter böcker som du inte visste fanns som verkar intressanta? Lånar du böcker som du redan innan du kommit dit bestämt dig för att låna? Har du utnyttjat möjligheten att ge inköpsförslag? Tog de in boken som du föreslog?

2 kommentarer:

Feelgoodbibliotekaren sa...

Jobbar själv på bibliotek och tar emot många inköpsförslag. Bra att köpa det besökarna villl läsa. Jag hoppas att fler hittar till svensk bokhandels höst, vår och sommarkataloger. Där kan man hitta kommande titlar och ha större chans att stå långt fram i reservationskön om man är snabb. Årets höjdpunkter för mig när de katalogerna kommer i brevlådan.

Eva Holmquist sa...

Bra tips! :-)
Det ska jag tänka på när de kommer. Vet du när höstkatalogen kommer?