onsdag, augusti 22, 2012

Brist på inspiration

Den senaste tiden har jag inte haft så mycket inspiration. Jag har gjort en hel del, men det har varit mer kring korrekturläsning, blogginlägg och annat som inte handlar om att skriva nytt. Det är inte så att det saknas saker som jag vill göra. Jag har idéer till flera noveller jag vill skriva, två projekt som jag borde börja redigera och lite lösa tankar kring framtida böcker som jag skulle vilja utforska, men det blir inte så mycket av det. Orken räcker inte riktigt till och troligen inte inspirationen heller.

Så vad brukar du göra för att få fart på inspirationen och motivationen igen? Har du några tips?

2 kommentarer:

Jenny H sa...

Jag skriver om inspiration i dagens andra blogginlägg, kika gärna. :-) Ett tips jag har är att flödesskriva, skriva vad som än dyker upp i huvudet och om det inte dyker upp något så skriv ned det också. Så småningom hittar man fram till något, och annars kanske det skapas några guldkorn i det skrivna ändå.

Så mina tips är: flödesskriva och att hitta glädjen. Om man får fatt i själva känslan av hur roligt det kan vara att skriva, och så överför man den till orden man skriver på papperet, så kanske man lättare hittar fram till något mer, hittar fram till inspirationen.

Eva Holmquist sa...

Hej igen, Jenny! :-)
Det ska jag kolla in. Tack för tipsen!