måndag, september 10, 2012

8 saker som jag inte sagt om Lola tidigare

Inspirerad av Alla har en bok inom sigs blogginlägg så tänkte jag lista 8 saker som jag tidigare inte sagt om Lola (en av huvudpersonerna i Kedjor känns bara när du rör dig). Så här kommer de:
  1. Hon var helt övertygad om att hennes föräldrar separerade p.g.a henne när hon var fem år, men har aldrig avslöjat det för någon
  2. Hennes mormor lärde henne allt som hon kunde om läkande växter
  3. Lola odlar läkande växter bland örterna utan att Vala (eller någon annan) är medveten om det
  4. När Lola började i växtgruppen trodde hon att hon skulle få ta mer ansvar än vad hon fick p.g.a att hon kunde så mycket, men det fick hon inte 
  5. Lola blev irriterad på Vala när hon utbildades på samma sätt som övriga trots att hon kunde mer än dem, men hon sa inget
  6. Lola blev retad av Lallas och Lula (hennes äldre syskon) när hon var liten och fick aldrig vara med dem
  7. Det som gör att Lola dras till Pellas är hans nyfikenhet och entusiasm
  8. För Lola är familjen väldigt viktig trots (eller kanske p.g.a) att hon aldrig känt gemenskapen i en familj
Det här var några saker som jag inte sagt (men som du kanske gissat om du läst boken) om Lola.

Nu skickar jag utmaningen vidare till dig. Gör samma sak för en person i en bok som du älskar eller för en person i en bok som du skrivit. Skriv gärna i kommentarsfältet när du gjort det så jag kan läsa dina åtta saker... :-)

Inga kommentarer: