onsdag, november 14, 2012

Det är inte så lätt som du tror är skickad till de första provläsarna

Eftersom så många läsare hört av sig och ivrigt undrar när fortsättningen på Kedjor känns bara när du rör dig kommer (våren hoppas jag på) så har jag jobbat på med Det är inte så lätt som du tror. I helgen blev den klar för första omgången provläsare så nu väntar jag ivrigt på att få veta hur de upplever boken. Jag upplever själv att det är en mörkare bok än ettan i serien. Det som verkade lätt visar sig inte vara så lätt. Det ska bli jättespännande att få responsen! :-)

Efter första omgången provläsare så vet jag vad jag behöver jobba vidare med för att få en så bra bok som möjligt. Efter det ska en till omgång provläsare få läsa innan det är dags för slutredigering.

Under tiden har jag nu påbörjat slutredigeringen på boken Förlora för att vinna som är en science fiction som handlar om en kvinna som blivit skickad till en främmande planet som diplomat och upptäcker att allt inte är så som invånarna på planeten sagt.

Inga kommentarer: