fredag, april 26, 2013

Recension av Vingar av glas på Spektakulärts blogg

Jag har recenserat Vingar av glas av Sofie Trinh Johansson på Spektakulärts blogg.

Utdrag från recensionen:
Jag recenserade Halvblod (första delen i serien) i augusti förra året och var stormförtjust i den, se recensionen här. Jag är inte lika förtjust i den här delen även om Sofies styrkor kommer till sin rätt här med. Du kommer verkligen in i huvudpersonens känslovärld och alla sinnen finns med så du förflyttas in i handlingen. I slutet kunde jag heller inte lägga ifrån mig boken…
...
Sammanfattningsvis är det en bra bok och en bra serie.  Har du inte läst Halvblod och/eller Vingar av glas så borde du göra det så snart som möjligt. Det är de värda. Sen hoppas jag att Sofie snart kommer med nästa bok så jag får veta hur det går…

Du hittar hela här. Har du läst den eller första delen i serien? Vad tyckte du isåfall?

Inga kommentarer: