torsdag, september 12, 2013

Skrivtips till Idol

Jag brukar tycka att det är roligt att följa Idol för att se hur de duktiga utvecklas och blir ännu bättre så igår satt jag framför TVn. Samtidigt är jag inte jätteintresserad av allt prat emellan så jag tog med en stor bunt med papper och jobbade med Skrivtips-boken. Jag har ju en hel del blogginlägg som jag skrivit med skrivtips och min tanke är att även inkludera de texterna när de passar in (omskrivna naturligtvis). Jag satt därför och gick igenom en hel mängd olika texter kring skrivprocessen och skrivtips och bestämde om de platsade efter omskrivning och i så fall var i manuset. Det dyker alltid upp ett antal som är på gränsen. De innehåller något värdefullt tips, men de passar inte riktigt in i strukturen. Ska jag då ändra strukturen eller se det som att de tillhör en annan bok? Intressanta funderingar och ibland missade jag därför artistuppträdandena för att jag satt så försjunken i manuset... ;-) Brukar du titta på Idol? Vad är det i så fall som du tycker är roligt?

Inga kommentarer: