fredag, november 22, 2013

Astrid har intervjuat mig på sin blogg

Astrid har intervjuat mig på sin blogg Porten... :-)

Du hittar hela intervjun här

Några utdrag:
2. Du har en blogg som heter Tröst för ett knytt. Varför det?
När jag började blogga började jag med en fiktiv blogg som hette En ponnymammas vedermödor. Efter ett tag kände jag att jag ville skriva som mig själv och då var tanken mer att göra dagliga betraktelser. Jag har kallats Knyttet och inspirationen från namnet fick jag från följande rader ur boken: ”Och vem ska trösta knyttet och säga som det är? Stig fram och säg god afton så att de ser att du är där.” Tanken var då att den skulle ”säga som det är” från mitt perspektiv. Sedan har den mer och mer börjat handla om mitt skrivande och mina böcker allt efter att det tagit mer och mer plats i mitt liv.
 
9. Hur kom du på namnet Ordspira Förlag?
Jag ville ha något med ord i och spira kom sig av hur växter spirar och jag gillade den analogin… J
 
På Astrids blogg hittar du hela intervjun och hon skriver också om sitt skrivande och sin nyutkomna fantasybok Porten... :-)

Inga kommentarer: