måndag, november 18, 2013

Var du får tag på Förlora för att vinna och några recensioner



Nu har det kommit ett antal recensioner så jag tänkte samla ett antal utdrag….

Utdrag ur recensioner

May-Louise Andersson – På Vailao är livsreglerna annorlunda; kärleken är viktig och den är evig. Varje andetag räknas, minst sagt. Läs boken och du får veta varför. Eva Holmquist kan med få meningar få fram kärleksscener utan att ta till enkla floskler.

Astrid Ahlberg – Det samlade intrycket jag får är övervägande positivt. Eva Holmquist har skapat en originell och spännande värld, håller högt tempo i handlingen och skildrar trovärdigt samspelet mellan karaktärerna. Språket är moget och proffsigt och läsandet störs inte av amatörmässiga fel. Temat är gripande och man hoppas verkligen att Soi och hennes vänner ska lyckas med sitt självpåtagna uppdrag. Jag ger boken ett högt betyg och rekommenderar den varmt för egentligen alla läsande åldrar.

Lisa Rodebrand – Här kommer ett boktips till alla er som gillar science fiction och fantasy. Den här boken fick mig fast från första stund. Man talar om att sluka böcker men den här boken slukade mig! Jag var så svältfödd på en riktig fantasyhistoria: en sådan som fullständigt förflyttar mig till en annan värld, en sådan som får mig att glömma tid och rum och bara vilja vända blad. Den här boken var en sådan bok!

Tora Greve – Boken berör två intressanta problem, dels tankar om hur överbefolkning föder krig, dels genomskådandet av invanda mönster som att resultatet av parbildande måste bli barn. Jag gillar denna världen.

Det är flera som undrat var de kan få tag på boken så här kommer ett antal alternativ… J

Du hittar den hos:

·         Akademibokhandeln i Jönköping City (fd Bokia)

·         Adlibris

·         Bokus

·         Beställning hos alla bokhandlare

·         Vissa bibliotek (finns den ännu inte hos ditt bibliotek kan du be dem köpa in)

·         Genom att maila till förlaget på info @ ordspiran . se (kostnad 100 kronor plus frakt)


2 kommentarer:

May-Louise sa...

Glädjande med alla positiva recensioner!

Ser fram emot fortsättningen.

/May-Louise

Eva Holmquist sa...

Tack! :-)
Kram Eva