lördag, januari 11, 2014

Intervjuserie om science fiction och lite annat

Deppar en smula idag, eftersom jag inte kom med i steampunkantologin...

Jag fick ett utlåtande med mail igår och hon sammanfattade skälet till refusering med:
Samtidigt vill jag poängtera att skälen till refuseringen har att enbart göra med de kriterier som ställts upp för urvalsprocessen: i första hand hur väl novellen följer den angivna ramen ”oscariansk steampunk” och i andra hand hur väl novellen passar ihop med övriga för att antologin ska upplevas som enhetlig. Tyvärr var det på den sista punkten det fallerade.

Tja, det är bara att ta nya tag och fundera på vad jag ska göra med novellen. Den är som sagt var en del av en större berättelse så antingen arbetar jag vidare med den som novell eller också fokuserar jag på den större berättelsen istället. Vi får se hur jag gör.

Annars har jag lite mer roliga nyheter. Min novell till Maskinblod 2 är med så nu har jag skrivit en presentation av mig och novellen till Affrot´nt. Ska bli spännande att se hela antologin sen... :-)

Här på bloggen har jag tänkt att göra en science fiction serie där ett antal personer får komma till tals och berätta om varför de läser science fiction och vem som är den bästa författaren inom genren just nu... :-)

Det kommer vara i form av gästblogginlägg eller i form av intervjuer. Om du känner för att vara med så kan du maila till mig på evahm . holmquist at(@) gmail . com

Det ska bli spännande... :-)

Inga kommentarer: