tisdag, januari 28, 2014

Titelförslag

Som jag berättat tidigare så skriver jag på en urban fantasy som utspelar sig i Jönköping. Arbetstiteln för närvarande är Katt i förklädnad, men det leder inte tankarna i rätt riktning.

Har du något bättre förslag?

Där finns två huvudpersoner, Nora och Robin, som jag beskrivit tidigare. Berättelsen är tänkt att rikta sig mot nitton år och uppåt.

En kort beskrivning av boken:
På väg till sin mammas dödsbädd blir Nora påkörd av en cyklist och cyklistens blod blandas med hennes. När sedan Jönköping förvandlas till en plats där magin har fritt spelrum hamnar Nora i den nya verkligheten där hon inte bara måste lära sig att acceptera sin mammas död utan också kämpa för sin överlevnad.

Har du något förslag på en arbetstitel som funkar bättre? Låter beskrivningen av boken intressant?

5 kommentarer:

Jenny H sa...

Utifrån din korta beskrivning, kanske "Blandat blod"? Eller "Blodmagi", beroende på hur stor tyngd på just detta du vill ha. "Blodskifte"?

Låter verkligen som en spännande bok i min smak.

Gabriella P. Kjeilen sa...

Hmm, svårt att komma på en titel utifrån den beskrivningen. Men jag tycker helt klart att det låter som en bok i min smak :)

Eva Holmquist sa...

Bra förslag Jenny :-)
Jag ska fundera i de banorna så får vi se.
Kul att ni båda gillar den! :-)
Kram

Anna-Karin sa...

Spontant tänkte jag "Blodsband" när jag läste beskrivningen till din bok.

Jag har blodfobi, så kanske är det ingen passande bok för just mig. ;) :)

Lycka till med skrivandet! :)

Kram/Anna-Karin

Eva Holmquist sa...

Tack för tipset, Anna-Karin :-)
Kram Eva