tisdag, april 29, 2014

Fantastisk Podd - Bra Podcast av fantastikförfattare

Som jag sagt rätt många gånger tidigare lyssnar jag ofta på podcasts om skrivande. Det har i stort sett enbart varit amerikanska, men nu har det kommit en riktigt bra podcast på svenska om skrivande. Den heter Fantastisk Podd och går att prenumerera på via iTunes alt lyssna via deras hemsida.

Medverkande är en hel rad författare som skriver skräck, science fiction och fantasy. De skriver alla på svenska och kommer från Sverige och Finland. De har delat in det i ett antal grupper och så alternerar det vilken grupp som sänder. Det finns en i Malmö, en på västkusten, en i Stockholm och en i Finland.

Extra kul var att de också var på plats på Andra världar i helgen så då fick jag träffa ett stort antal av de medverkande författarna. De spelade in intervjuer under mässan med bland annat mig... :-)

Hittills har jag lyssnat på sex stycken avsnitt och de har varit både intressanta och roliga att lyssna på. :-)

Ta och lyssna du också ! :-)

Brukar du lyssna på podcasts? Vilka lyssnar du i så fall på?

Inga kommentarer: