tisdag, april 08, 2014

Starta eget företag snabbt och lönsamt - Användbar för den som ska starta eget


Jag läste "Starta eget företag snabbt och lönsamt" innan jag åkte iväg på semester och sedan har den legat som ett dåligt samvete för att jag inte skrivit recension på den, men nu är det äntligen dags... ;-)

Boken är användbar för den som just ska starta eget, eftersom den innehåller en hel del konkreta råd och tips. Jag själv insåg dock att jag inte riktigt tillhörde målgruppen. Det mesta kände jag redan till sedan tidigare så det var inte så mycket nytt för min del, men det handlar mer om att jag haft eget företag under flera år och även jobbat med frågorna som konsult under ännu fler år.

Boken är uppbyggd utifrån sex steg:

  1. Så skaffar du kunder snabbt
  2. Så blir ditt företag lönsamt
  3. Det viktigaste för ditt företag - du själv
  4. Den spännande planeringen
  5. Din "att-göra-lista"
  6. Så får du dig själv och ditt företag att växa snabbare
Varje steg är sedan fylld med konkreta tips och råd. Råden är enkla och lätta att fatta och för det mesta också lätta att genomföra. Har du tänkt att starta eget eller just gjort det så innehåller den mycket information som du kommer att ha nytta. Har du drivit din verksamhet under en längre tid så är den antagligen på lite för enkel nivå för dig, men tipsen kan ändå ge dig idéer.

Sammanfattningsvis upplever jag att "Starta eget företag snabbt och lönsamt" är en användbar bok för nybörjaren.

Inga kommentarer: