torsdag, juni 19, 2014

Smakprov från Ödeland - Som en film

Här kommer nästa smakprov från novellerna i Ödeland. Den sjätte novellen är en science fiction-novell som tidigare varit publicerad i antologin Maskinblod 2 från Affront förlag, Som en film. Vill du förbeställa novellsamlingen kan du maila förlaget på order @ ordspiran.se. Kostnaden kommer att vara 25 kronor och formatet är .epub.

När jag vaknade var det alldeles för ljust. Det brände i ögonen. Allt var vitt med svagt grå skuggor som rörde sig mitt i allt det vita. Jag slöt ögonen kvickt igen.
”Jag tror hon har vaknat”, sa en mansröst bredvid mig. ”Kan vi åka hem i eftermiddag?”
Den lät bekant, men annorlunda på något sätt. Huvudet värkte.
”Du måste ha tålamod”, sa en kvinnlig röst som jag var säker på att jag aldrig hört förut. ”Det tar sinnet en stund att anpassa sig till den nya kroppen.”
Det snurrade i huvudet. Jag mådde illa.
”Vad händer?”
Mansrösten lät orolig.
”Hon tappar medvetandet igen.”

Rösterna försvann.

Inga kommentarer: