onsdag, augusti 27, 2014

Fredagen 29 augusti är sista dagen att delta i tävlingen om du vill vinna två böcker

Nu börjar sista dagen för tävlingen närma sig... :-)

Du kan vinna två böcker.
Det är min bok Kedjor känns bara när du rör dig som är första delen i en trilogi om en grupp ungdomar ombord på ett rymdskepp på väg till Alpha Centauri. Andra delen som heter Det är inte så lätt som du tror kom ut vid årsskiftet och tredje delen är planerad till våren 2015.
Desirée Fredlund har sagt följande om boken:
Det är en bok om längtan och kärlek. Om förmågan att höja blicken och att ifrågasätta verkligheten. Om att inte ge upp och att våga stå ensam. Och vem kan motstå en sådan historia? Inte jag i alla fall och rekommenderar härmed Evas bok med varmt hjärta.


Den andra boken är Ylva Lee Lindells bok Eldbunden som är första boken i en fantasyserie om Mindra. Nästa bok Skogsblod räknas komma ut i höst.
När jag recenserade boken på Goodreads så skrev jag:
Jag gillade verkligen den här boken! :-)
Intressant historia, intressant hjältinna som växte under berättelsens gång och intressant värld. Jag vill gärna läsa mer om Mindra! :-)







Repetition av tävlingsreglerna:
Jag tänkte att jag skulle uppmärksamma att det är två kvinnliga författares böcker du kan vinna så uppgiften är att tala om vilken kvinnlig författare du tycker bäst om och motivera varför du tycker att hon är bra. Det anger du i kommentarer till det här inlägget, vilket ger dig två poäng i tävlingen (ett poäng för din favoritförfattarinna och ett poäng för motiveringen). Du kan få ytterligare poäng genom att:

dela inlägget på twitter (+1 poäng)
skriva om tävlingen på din blogg (om du har någon) och länka till tävlingsinlägget (+1 poäng)
skriva om tävlingen på facebook med länk till tävlingsinlägget (+1 poäng)
Skriv då vad du gjort som ger extrapoäng i en kommentar till det här blogginlägget.

Hur bra du motiverar vilken favoritförfattarinna du har ger dig ytterligare poäng:
En fantastisk motivering ger dig 3 extra poäng
En utmärkt motivering ger dig 2 extra poäng
En bra motivering ger dig 1 extra poäng
Du kan alltså sammanlagt få 8 poäng. Den tävlande med flest poäng vinner (om flera har samma poäng avgör motiveringen).

Tävlingen pågår t.o.m. 29 augusti och vinnaren annonseras 30 augusti. För att det ska vara möjligt att nå vinnaren ska alla deltagare antingen ange sin mailadress i kommentaren tillsammans med sitt bidrag alternativt skicka sin mailadress till evahm . holmquist @ gmail . com

Lycka till! :-)

3 kommentarer:

Annica sa...

Jag gillar Elfriede Jelinek, nobelprisvinnaren . Det är är oerhört svart prosa utan försonande drag. Befriad från "vaniljdoft" "feminin mystik" och annat trams. Det är inte svårt att komma in i men det är inga solskenshistorier precis. "Lust" grep tag i mig starkast. Det sägs att Jelineks verk inte kan översättas för att hon använder sig av det tyska språket på ett unikt sätt. Nu är jag inte så bra på tyska så att jag skulle kunna sätta mig och läsa en hel bok av Jelinek. Men de svenska översättningarna fungerar bra för mig. Jag känner igen mig i tvetydigheten och raseriet och smärtan som strömmar henom sidorna. Fast du har säkert redan läst Jelinek! Men jag ville säga vad jag tyckte.


bloodsband@live.se

Eva Holmquist sa...

Lycka till Annika! :-)
Kram Eva

Sanna sa...

1. Kvinnlig favoritförfattare är J.K.Rowling

2. Helt otroligt att kunna skriva en bok som fängslar i alla åldrar. Gammal som ung så älskar vi väl alla Harry Potter. Lagom blandning av skratt, gråt, spänning och mystik. Härligt att kunna läsa något för sina barn som man själv också blir fängslad av.

3. Har delat på fb som Sanna Andersson