söndag, januari 14, 2007

Bortblåst

Idag blåser jag bort. Träden viker sig till marken. Grenar ligger utströdda längs vägarna. Väggarna knakar i blåsten. Trots den gräsliga blåsten tog jag mig ändå upp till klubbstugan för vi hade hand om kafeterian idag, men vem kunde tänkas vilja gå tipspromenad i skogen med denna blåst och ösregn?

Det visade sig vara ett antal. Närmare bestämt 41 stycken varav några var barn. Själv hade jag inte släpat ut mina barn i skogen med risk för att träffas av nedfallande grenar om jag inte varit tvungen, men tipspromenad kanske hör till livets nödtörft. Vad vet jag?

Frågan är hur det gick med grannens orienteringstävling. Enligt en av mina besökare varnade de var 20’e minut folk från att gå utomhus. Undrar hur många som ignorerade den varningen och orienterade i skogen istället? Det måste vara värre än tipspromenad i alla fall.

Vi hade bra inomhus ända tills strömmen gick. Sedan gick det inte att koka kaffe, gå på toaletten eller få tag på vatten. När kaffet var slut i termosarna fick vi därför vackert stänga. Då hade tipspromenaden också fått stänga. Resten av dagen tänker jag hålla mig inomhus!

Inga kommentarer: