fredag, januari 12, 2007

Trafikminne

Åkte hem igår i snöslask och mörker från Göteborg. Det var becksvart och mötande bilar bländade hela tiden. Jag tycker definitivt inte om att köra i sådant väder!

Fast jag har varit med om värre. Som den gången jag körde från Lund. Det började snöa när jag åkte från Lund. Med 1 cm slask på motorvägen och dimma var det inga skåningar som vågade köra så jag var tvungen att krypa fram. När trafiken äntligen lättade att snöandet tilltagit. Det vräkte ner lovikavantar och snart var vägbanan täckt av två decimeter snö, vindrutan snöade igen hela tiden och alla bilar var pytts väck. Jag vågade inte stanna för då kunde jag inte komma iväg igen utan det blev att krypa fram. Vägbanan fick jag gissa var den var medan jag försökte undertrycka bilder av mig sittande fast på E4:an mitt ute i ingenstans med tunna kläder och ingen hjälp i närheten. Brrr, den resan gör jag inte gärna om!

Inga kommentarer: