söndag, juli 01, 2007

Igång igen

Nu börjar det rulla på igen. Sakta, men säkert. Det är skönt för jag blir så frustrerad när jag inte kan förmå mig att sätta mig ner och skriva. Därför funkar inte flödesskrivning heller (tack för tipset Johanna) för jag kunde inre förmå mig till att skriva någonting. Troligen var det scenen som var nästan klar i skallen som blockerade mig. Jag behövde visa motståndarens ondska i den scenen och det tycker jag är svårt. Jag vet inte hur den blev nu, men nu är den i alla fall skriven så får jag justera den senare.

Har börjat lägga in vilken dag det är i manuset (kommer plockas bort senare) för att få lite struktur på det hela. Upptäckte att jag hänvisar till gårdagens regn på ett ställe, men det regnet passerade flera dar tidigare så nu ska jag antingen ta bort hänvisningen eller lägga till regn på rätt dag... :-)

Inga kommentarer: