måndag, juli 25, 2011

Skrivprocess

Allas skrivprocess är olika även om vi kan hitta gemensamma delar och få tips och idéer från varandra. Det som fungerar för mig fungerar kanske inte för dig och tvärtom...

Själv tycker jag att det är intressant att veta hur andra bär sig åt när de skriver. Jag hoppas att ni också är intresserade av det och kan få idéer från min skrivprocess som kanske gör att det fungerar ännu bättre. I nuläget har jag skrivit fem böcker (även om sista är på andra draft stadiet) så jag börjar få kläm på vad som fungerar för mig och vad som inte fungerar. Samtidigt utvecklas man hela tiden och då utvecklas även skrivprocessen. Så det jag säger idag kanske inte stämmer med hur det ser ut imorgon... ;-)

Hur ser er skrivprocess ut? Varierar den från projekt till projekt eller är den i stort sätt samma varje gång?

Inga kommentarer: