söndag, november 13, 2011

NaNoWriMo update

Det blir sämre med uppdateringar här på bloggen nu under NaNoWriMo. Har haft lite väl mycket icke skrivande aktiviteter, vilket innebär att jag kommit efter väl långt. För tillfället är jag 5500 ord back. Inte bra...

Hoppas att ni andra som deltar är mer ikapp.

Annars börjar det flyta ordentligt i texten nu, vilket är underbart. En sak som jag har märkt jag kommer att få jobba ordentligt med i redigeringen är de olika rösterna. Förra året hade jag en berättare, vilket gjorde det lätt att ha en konsekvent röst. I år har jag tre olika berättare med sina distinkta röster. Har märkt att det är mycket svårare att hålla dem distinkta och konsekventa, eftersom jag oftast har scener med var och en av dem under en dags NaNoWriMo skrivande, men det är det som redigering är till för att fixa till det... ;-)

Inga kommentarer: